6/26/2011

Fallout New Vegas (PC,PS3,X360)

Grafik 9          Müzik 10            Oynanabilirlik 7               Senaryo 6

Yani Puanım : 79

Söze ilk olarak, oyunun grafiklerinin Fallout 3'ten alıntı olduğunu söylerek başlayayım. Zaten çoğu forumda bu oyuna Fallout 3: New Vegas diyorlar eğlence amaçlı. Ama bence New Vegas tamamen farklı bir oyun. 

Grafikler kopya demiştim ama optimizasyonu daha iyi olmuş. İyi yani grafikler. Bazı yerlerde grafik bugları var tek sorun o. Mesela adamın üzerine gidiyorsunuz adamın yüzü görünmez oluyor. Bunları Bethesda updateler ile çözebileceğine inanıyorum ama yine de bunun yüzünden 1 puan kırdım.

Gerek müzikler gerek insan sesleri gerek silah sesleri çok çok iyi olmuş. Galaxy News Radio'da uzun süre takılınca insanın kalbi neşeyle doluyor. Ve neredeyse bütün insanların sesleri farklı. Çok uğraşmışlar sanırım insan seslendirmelerinde. Tek sorun kulaklık takınca herkesin sesi bir garip geliyor sinirleniyorum o yüzden hoparlörlerle oynuyorum oyunu. Benim kulaklığımda bir şey vardır herhalde diyorum ve bu sorun yüzünden puan kırmıyorum. 

Fallout'ta oynanabilirlik deyince aklıma ilk gelen şey VATS. VATS iyi olmuş ama  Fallout 3 VATS'ıyla aynı. PipBoy'da da değişiklik yok. 30 level'e kadar oynayabiliyorsunuz. İngilizcenizin iyi olması şart. Şu an aklıma gelen tek güzel değişiklik silahlarla nişan alabilmek. Pek fazla değişiklik yok yani kısacası.

Senaryoya gelince, evet çok güzel ayrıntılar var, evet oyunu 50 farklı şekilde bitirebiliz, evet bazı yerleri çok duygusal ama F3'ün senaryosu yanında olmamış. F3'te Vault 101'den çıktıktan sonraki karmaşık duygular bu oyunda verilememiş. Açıkçası ben beğenmedim ve hunharca 4 puan kırıyorum.

Kısaca, iyi olmuş diyorum.

Hiç yorum yok: